Praha má problém s plakáty: Efektivní reklama hyzdí ulice

Černý výlep plakátů samozřejmě není záležitost, která by se týkala pouze hlavního města. Nikde jinde v republice však koncentrace plakátů nedosahuje takové úrovně, jako právě v Praze. Zásadní problém spočívá v tom, že zodpovědnost nese ten, kdo plakáty fyzicky vylepuje a nikoliv subjekt, na který je adresována reklama.

Praha řeší problém s černým výlepem plakátů již od nepaměti. Plakátová moře se objevují téměř všude a velmi často i na historických památkách. Odstraňování však není vůbec levné a specializované firmy si často říkají o částku kolem dvou tisíc korun za hodinu. Situace by se mohla zlepšit, kdyby byl za výlep zodpovědný zadavatel zakázky – tedy jednotlivci a firmy, kterým plakáty dělají reklamu. I takové řešení by však mohlo být poněkud dvousečné – v rámci konkurenčního boje by mohl dostat pokutu někdo, kdo si plakát vůbec neobjednal.

Odstraňování nelegálního výlepu. Zdroj: praha.eu.

V minulých letech magistrát projednával návrh konkrétního zákona, který by černý výlep řešil. Podstatou bylo přenesení zodpovědnosti a následné potrestání inzerenta.

Nápad se líbil také marketingovým agenturám, které provádí výlepy plakátů pouze na k tomu určených plochách. Pro férové firmy je černý výlep konkurence, protože cílí na podobnou klientelu. Nepoctivci kazí poctivým vylepovačům business a často i renomé, když se nezdráhají překrýt plakáty na jejich plochách.

Z návrhu zákona však prozatím sešlo a není jasné, kdy se opět dostane do aktuálního programu magistrátu. Dalším možným řešením by bylo vybudování většího počtu nových plakátových rotund, na které by mohla být outdoor reklama umísťování legálně. Jak se s tím město vypořádá, ukáže čas.

OnlinePraha na Facebooku
  • 2
    Shares

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *