Kdo nechce skončit na padesáté stránce ve vyhledávači, musí dbát na SEO! To je zkrátka fakt, který nelze přehlížet. Algoritmy, které slouží k vyhledávání těch nejlepších zdrojů informací ohledně zadaného dotazu, se však neustále mění, zdokonalují. Navzdory přesvědčení mnoha provozovatelů rozhodně neplatí, že alfou a omegou je počet výskytů klíčových slov, ideálně ještě v prvním pádě. Celá problematika je mnohem komplexnější. Co všechno má tedy na SEO vliv?
SEO faktory, které stojí za pozornost
Vzhledem k jejich umístění je možné faktory, které ovlivňují výslednou pozici při organickém vyhledávání, rozdělit do tří kategorií:
- On-page faktory: Mezi notoricky známé faktory patří parametry týkající se hustoty klíčových slov, relevance obsahu a správně vyplněného zdrojového kódu. Žádoucí je rovněž strukturace stránky s využitím nadpisů H1, H2 atd. Není vhodné opomenout ani správné uvedení meta dat, která jsou roboty používána pro indexování.
- Off-page faktory: Do této kategorie spadají zejména zpětné odkazy, které se mohou nacházet nejen v různých katalozích, ale především na tematicky příbuzných webových stránkách, například v PR článcích, diskuzních fórech apod. Čím dál více se ke slovu dostávají také sociální sítě.
- On-site faktory: Volba vhodné domény a subdomény, které by měly obsahovat klíčová slova, ovlivňuje takzvané on-site faktory. Podstatným parametrem je také délka existence webových stránek.
Při optimalizaci webu je vhodné začít s úpravou méně náročných aspektů, které přinesou rychlý výsledek. Také počítejte s tím, že zlepšení výsledné pozice není záležitostí několika hodin (mimo placené reklamy), ale spíše dnů, týdnů nebo dokonce měsíců (v případě oblastí s velkou konkurencí). I přesto se však můžete spolehnout na to, že dobré SEO stojí za tu námahu!