PR článek

PR článek musí v první řadě přitáhnout pozornost k tomu co potřebujete propagovat, ať už jde o Vaše produkty, služby, nový web nebo cokoli dalšího. Jeho úkolem je zaujmout cílovou skupinu potencionálních zákazníků. To nemusí být vůbec jednoduchý úkol, protože pro potencionální klienty můžete být úplně neznámými, případně o Vás už slyšeli, ale zatím váhají, zda Vám dají svoji důvěru.

tiskové zprávy

Hlavním cílem je tedy dostatečně lákavě představit to co nabízíte, neodradit možné klienty ihned v začátku přílišnou snahou “prodávat a propagovat”, ale zároveň dokázat přitáhnout jejich pozornost a přimět je dostat Vás “do hlavy”. Ideálně tak, aby si o Vás zobrazili potřebné informace, popřípadě už rovnou rozklikli Vaše webové stránky, přišli kvůli Vám na veletrh jehož se účastníte, nebo si objednali Vaše zboží on-line.

PR článek nesmí být “přehnaný”. To znamená, že pokud použijete samá neuvěřitelná superlativa, stane se nedůvěryhodným až parodujícím. Jistě, že je nutné zohlednit a prodat klady popisovaných produktů nebo služeb. Pokud ale zvolíte nevhodnou formu, účinek se nedostaví. Naopak se Vám může velmi rychle vrátit zpět nespokojenost klientů, kteří očekávali vlastně nemožné.

Třeba si pomyslíte, že takový PR článek zvládnete lehce napsat i sami. Vypsat výhody toho co nabízím je přece jednoduché. Jenže ono nejde jen o to popsat o jaký produkt jde a co je na něm výhodné. To totiž nikoho nezaujme. Dnes se napříč celým trhnem setkáváme denně s desítkami propagačních materiálů. Kolik z nich Vás ale doopravdy zaujalo. PR článek by měl vždy klienta oslovit už v začátku, jinak nemá šanci uspět. Nadpis a obsah nesmí být tuctový a samotné papouškování výhod nestačí. Na trhu je totiž velmi pravděpodobně nepřeberné množství podobných produktů. To co je prodává je kvalitní a hlavně originální propagace. Ta chce nápad, zkušenosti a praxi. Studio JaVi spojuje všechny tyto kvality, moc dobře si také uvědomuje, že kvalitní PR není otázkou jednoho článku, ale dlouhodobého procesu, který vytváří a zlepšuje tvář společnosti, produktu nebo služby.

Každý, kdo se v této oblasti pohybuje na skutečně profesionální úrovni, Vám odpoví, že se musí jednat o velmi promyšlený a dlouhodobý proces, který neustále vylepšuje image firmy. Jde o to, vybudovat si důvěru a vztah s veřejností, klienty, médii a to není otázkou pár dní, mnohdy ani týdnů. Rozhodně to ale není úkol nereálný.

Své to tom ví Studio Ja Vi, reklamní agentura, která má letité zkušenosti s budováním dobrého jména svých klientů. Dokáže nastartovat proces, který zahrnuje PR se vším všudy. Na poli mediálního trhu má vybudovanou síť kontaktů se zástupci mnoha médií, ať už se jedná o novináře, televizi, rozhlas, internet. Působí nejen v České republice, ale také na Slovensku.

PR článek, prostředek k úspěchu

Jak už bylo zmíněno, PR je předem vymyšlená strategie, která se dotváří a zdokonaluje s ohledem na aktuální situaci. Vždy se nejprve zohledňují následující aspekty: jaká je situace na trhu, jak si vede Vaše konkurence a jaké informace se objevují v souvislosti s Vaším podnikáním. Následuje analýza těchto informací a dle jejího výsledku se volí další postup, tedy strategie. Jejím cílem je efektivně využít veškerých příležitostí, které se pro klienta nabízejí.

Kvalitní PR staví nejen na tom, jak informace o Vašich produktech a službách co nejatraktivněji předat a propagovat ve správný čas tomu správnému člověku, tedy např. novináři, nebo přímo médii, které je pustí dál. Musí si také umět poradit se situacemi, kdy Vaše podnikání neběží tak, jak potřebujete. Tedy zmírnit nebo rovnou zvrátit aktuální nepříznivé vlivy působící na Vaši společnost nebo produkt.

PR můžete využít nejen navenek, ale také uvnitř Vaší společnosti. Je velmi dobrým nástrojem jak lze dosáhnout např. motivace zaměstnanců uvnitř firmy. Jednoduše řečeno, je PR v rukou profesionálů velmi účinný prostředek sloužítící k tomu, dostat Vámi vybranou skupinu na svojí stranu.

OnlinePraha na Facebooku

4 komentáře: „PR článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *